Az utóbbi valamivel több mint három évben elértük azt, hogy most már minden feltétel adott ahhoz, hogy 2016-ban Szombathely és Győr között kétszer két sávos úton közlekedhessünk- mondta Hende Csaba honvédelmi miniszter azon az ünnepségen, melyet az M 86-os gyorsforgalmi út Szeleste-Hegyfalu közötti szakaszának alapkőletételekor tartottak.

A tervek szerint közel 16 milliárd forintból 2015 kora őszére készülhet el a szakasz, azt követően pedig majd a Csornáig tartó rész kivitelezése indulhat meg.

Hende Csaba emlékeztetett: az előző kormányzat azt ígérte, hogy már 2010-re megépül a térség lakói és gazdasága számára alapvető fontosságú út, azonban a kormányváltás idején nemcsak a pénz hiányzott, de a szükséges engedélyek sem voltak meg, sőt a területek sem álltak rendelkezésre.

(fotó: Besenyei Gergely)

Szavai szerint a jelenlegi kormányzat kiemelt fontosságú ügyként kezeli a 86-os főút fejlesztését, és amint látható, nemcsak ígéri, hanem meg is építi az utat.

Hangsúlyozta: a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ sikeréhez, a Szombathely, Szentgotthárd, Zalaegerszeg és most már Nagykanizsa által alkotott nagytérség fejlesztéséhez elengedhetetlen a közúti infrastruktúra fejlesztése. A 86-os gyorsforgalmú út nélkül a tőke nem tud idejönni, a késztermék pedig nem tudja elhagyni a térséget.

Hozzáfűzte: hasonlóan fontos a vasúti infrastruktúra fejlesztése is, amely szintén zajlik a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal fejlesztése.
Az igazi sikerhez azonban szavai szerint nem elegendő csak az infrastruktúrát fejleszteni, szükség van a humánerőforrás fejlesztésére is, ezért tesznek meg mindent, hogy a Nyugat-magyarországi Egyetem Savaraia Egyetemi Központjában mielőbb megkezdődhessen a gépészmérnök-képzés.

(fotó: Besenyei Gergely)

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. kommunikációs vezetője az MTI-nek az alapkőletétel helyszínén elmondta: a Szeleste és Hegyfalu közötti 7,5 kilométer hosszúságú útszakasz kivitelezési költsége meghaladja a 15,9 milliárd forintot. A szakasz új nyomvonalon épül meg, a munkálatok várhatóan 2015 októberéig tartanak.

Ágh Péter országgyűlési képviselő avatóbeszédében örömének adott hangot, még pedig abból az okból kifolyólag, hogy az új  M 86-os folyamatos építésével nagyon sok település megszabadul majd a hihetetlenül nagy átmenő forgalomtól. Így ezek a városok, falvak biztonságosabbá, nyugalmasabbá, élhetőbbé válnak.

A második ütemben Hegyfalu és Csorna között, a már épülő csornai elkerülő déli szakaszáig épül meg majd az út 33,4 kilométer hosszan szintén új nyomvonalon, 2016. nyár végéig, ennek költsége nettó 65,9 milliárd forint.
Tájékoztatása szerint a fejlesztések az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrásból valósulnak meg.

(MTI/HM)