A HM Kontrolling Főosztály a közigazgatási államtitkár közvetlen irányítása alatt működik és a Honvédelmi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatában jóváhagyottak alapján végzi az alábbi feladatokat.

  • A tárca kontrolling rendszerének kialakítása, működtetése és fejlesztése.
  • A felsővezetői döntésekhez szükséges költségelemzések elkészítése és a jóváhagyott stratégiai programok végrehajtásának elemzése, értékelése.
  • A tárca stratégiai tervei megvalósulásának nyomon követése (eltérések kiszűrése, az eltérések okainak elemzése).
  • A tárca Költségvetés Gazdálkodási Információs Rendszer (KGIR) továbbfejlesztési irányának kialakítása, a fejlesztés koordinálása.
  • A tárca gazdálkodási rendszerének vizsgálata, elemzése és értékelése, a honvédelmi tárca gazdálkodási helyzetét érintő kérdésekben jelentések készítése.
  • A tervezési folyamathoz és az erőforrások hatékony elosztásához szükséges elemzési módszertan és eszközök kidolgozása.
  • A Kormányzati Stratégiai Irányítási Rendszerrel (KSIR) összhangban a tárcaszintű tervezői tevékenység figyelemmel kísérése.
  • A szövetséges államok haderői kontrolling, monitoring, gazdasági tervezési rendszereinek tanulmányozása.
  • A tárca gazdálkodási tevékenységével összefüggésben a minisztérium állami- és katonai vezetői munkájának támogatása, rendszeres gazdasági elemzések és értékelések, havi és heti kontrolling jelentések készítése.
  • A tárca költségvetése végrehajtásának elemzése és értékelése.
  • A HM Kontrolling Portál üzemeltetése és fejlesztése.
  • A felső vezetői döntésekhez szükséges költségelemzések összeállítása.
  • Az erőforrások optimális elosztásának és hatékony felhasználásának biztosítása érdekében az operatív tervek végrehajtásának nyomon követése.
  • A tárcaszintű kontrolling tevékenység informatikai támogatásával szemben támasztott igények meghatározása.
  • Az üzleti szektor gazdasági módszereinek figyelemmel kísérése, vizsgálata, lehetséges bevezetésének előkészítése.
  • A Honvédelmi Minisztérium, mint intézmény operatív belső kontrollok rendszerének működtetése, a HM Kockázatkezelési Bizottság munkájának vezetése.

HM szerv szervezeti elemei:

  • Költségelemző és Programértékelő Osztály
  • Költségvetés- és Gazdálkodás Monitoring Osztály

HM szerv vezetői állomány

  • dr. Puskás Attila főosztályvezető
  • Szpisjákné Hermann Rita ezredes, Költségelemző és Programértékelő Osztály, osztályvezető (főov.h.)
  • Moldvai Rita alezredes, Költségvetés- és Gazdálkodás Monitoring Osztály, osztályvezető

Tájékoztatásért felelős személy:
Szpisjákné Hermann Rita ezredes
osztályvezető (főov.h.)
Telefon: 474-1244
HM telefon: 210-70
Fax: 474-1118
HM Fax: 215-97
e-mail: [[[mzrEFJvkIsviw2mja29mQGhtLmdvdi5odQ==]]]

HM szerv
Postacím: Budapest, 1885 Pf. 25
Telefon: 474-1244
Fax: 474-1118
e-mail: [[[dipPAcYW3Yyca29mQGhtLmdvdi5odQ==]]]

(HM)