Átadták pénteken a 86-os számú főúton Vép közelében azt a közúti felüljárót, amely a Győr és Szombathely között épülő kétszer kétsávos gyorsforgalmi út egyik eleme.
A gyorsforgalmi út Szombathely és Vát közötti 9,2 kilométer szakasza 6,2 kilométeren új nyomvonalon, Szombathely-Zanat térségében pedig 3 kilométer hosszan melléépítéssel épül.
A beruházásnak fontos része az úgynevezett vépi bekötőút felüljáróval megoldott, külön szintű kereszteződése, amelyet Hende Csaba honvédelmi miniszter, a térség országgyűlési képviselője adott át.
A miniszter hangsúlyozta: a régió legfontosabb fejlesztése a 86-os főút négysávosítása, szavai szerint a munkahelyek, a tőke, az újabb beruházások ezen az úton és vasúton érkeznek ebbe a térségbe, ezért fejlesztik 100 milliárdos költséggel a 86-os számú főutat és 50 milliárd forintos költséggel a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalat.
Mindez pedig azért történik, hogy az a 25 ezer új munkahely amit 10 év alatt a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ és az ahhoz kapcsolódó fejlesztések keretei között remélnek, meg is valósulhasson - mondta.
Ágh Péter (Fidesz) országgyűlési képviselő az átadóünnepségen arról szólt, hogy a 86-os út fejlesztése jól halad, a folytatása pedig egy általa és Kovács Ferenc országgyűlési képviselőtársa által közösen feltett kérdésre kapott államtitkári válasz szerint egy szoros ütemezés szerint történik.
Kovács Ferenc útügyi miniszteri biztos az avatáskor úgy fogalmazott: örömteli, hogy a kormány döntött a kivitelezés felgyorsításáról, előrébb hozta a határidőket.
Szólt arról is, hogy a szaktárca már megrendelte a gyorforgalmi út Táplánszentkereszt-Egyházasrádóc közötti szakaszának a terveztetését is, ez volt ugyanis az utolsó szakasz, amelyre még nem készültek tervek és nem állnak rendelkezésre építési engedélyek sem.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: a felüljáró forgalomba helyezésével lehetőség nyílik a különszintű csomópont és a 2x2 sávos főpálya végleges állapotának kialakítására, azaz a csomóponti ágak kiépítésére. Amennyiben az időjárás is engedi, télen is zajlanak majd a teljes szakaszon forgalomtechnikai munkálatok, a szalagkorlátok építése, forgalmi táblák kihelyezése és vadvédő kerítések felszerelése. Szavai szerint a teljes, Szombathely és Vát közötti szakaszt 2014 közepén adhatják majd át a forgalomnak.
(MTI)