A gyermekvállalás nem lehet a szegénység vállalása – jelentette ki Soltész Miklós szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkár azon a rendhagyó sajtótájékoztatón, amelyen a Nemzeti Erőforrás Minisztérium médiakampánnyal, rendezvénysorozattal és pályázattal hívta fel a figyelmet a nők és férfiak társadalmi egyenlőségére, a családi életet támogató munkahelyek fontosságára, valamint az esélyegyenlőségre.
Az eseményen részt vett Nagy Anna kormányszóvivő, aki emlékeztetett rá: a kormány sok olyan intézkedést vezetett be, ami a gyermekvállalást és a családok támogatását segíti elő. Kiemelte a nők 40 év munkaviszony utáni lehetőségét a nyugdíjba vonulásra, a családokat támogató adórendszert, illetve a GYES választható, hároméves időtartamát.
A riasztó demográfiai adatok miatt is a magyar soros elnökség kiemelt témája közé emelte a családokat - emlékeztetett Soltész Miklós. Mint mondta, számos olyan programot indítanak el a jövőben, mely a lakosság számára is nyilvánvalóvá teszi, hogy az erős társadalom alapja a család. A programok költsége megközelítőleg száztíz millió forint, melynek 80 százalékát az Európai Unió finanszírozza a PROGRESS közösségi foglalkoztatási és és társadalmi szolidaritási programja keretében.
Az államtitkár tájékoztatta a sajtó képviselőit egy esélyegyenlőségi adatbázis felállításáról is, ahol az érintettek megtalálhatják majd az őket érdeklő információkat. Az Esélyegyenlőségi Napokat húsz helyszínen rendezik május-júniusban, mely rendezvények a sokféleség ünneplése révén támogatják a kisközösségek életét, továbbá a társadalmi együttélést és elfogadást.
Soltész Miklós említést tett az Ütközések elnevezésű, az elmúlt húsz év tapasztalait vizsgáló nemzeti konferenciáról, illetve az Országos Fejlesztéspolitikai Képzésről, mellyel az adminisztratív területen dolgozó munkatársakat készítik fel a fogyatékossággal élőkkel való együttműködésre.
A sajtótájékoztató kiemelt témája volt az az általános tudatformáló kampány, mely a média segítségével próbál meg különböző üzeneteket eljuttatni az emberekhez. A médiakampány küldetése, hogy növekedjen a nemek közti szolidaritás és partnerség elsősorban a munka és családi élet tekintetében.
A hirdetések nem csupán a férfiak és nők számára fogalmaznak meg üzeneteket, - fogalmazott az államttikár - hanem a munkaadók számára is: jó otthoni háttérrel hatékonyabb a munkavégzés. Soltész Miklós hangsúlyozta az élet - mára már az Alaptörvényben deklarált - fontosságát, és felhívta a figyelmet az alternatív lehetőségekre az abortusszal szemben. Hozzátette: számos szülő vár arra, hogy örökbefogadhasson gyermeket, amit - fűzte hozzá – jóval egyszerűbben lehet megtenni, mint korábban, illetve az örökbefogadási GYES intézménye is létezik már.
Kopp Mária, a SOTE Magatartástudományi Intézetének igazgatóhelyettese nemzetközi kutatásokra hivatkozva támasztotta alá a család szerepének kiemelkedő jelentőségét.
Fűrész Tünde, a NEFMI Családpolitikai Főosztályának vezetője bejelentette, május 13-án, egy konferencia keretében hirdetik meg a Családbarát Munkahely Díjat. Kiemelte: szeretnék visszaállítani az első Orbán-kormány által elindított - majd a későbbiekben jelentőségéből sokat vesztő - pályázat rangját. A főosztályvezető emlékeztetett: a Családünnep Európával rendezvény folytatásaként május 15-én újra szeretettel várják az érdeklődőket a Családok Nemzetközi Napja alkalmából a Millenárison.
(kormany.hu)