Legjobbkor van a legjobb helyen az, aki a természettudományok oktatása érdekében kész áldozni – hangsúlyozta Halász János, az EMMI parlamenti államtitkára Budapesten az MTA-ban, ahol kiemelkedő pedagógusok munkáját ismerték el immár 14. alkalommal.
A kormány és az oktatásért is felelős Emberi Erőforrások Minisztériuma messzemenően elkötelezett a műszaki és természettudományok oktatásának támogatása mellett. Az Ericssonnal tehát közösek az értékeink – nyomatékosította. Elmondta: az oktatásban eddig sajnálatos módon háttérbe szorult tudományágakat ismét hagsúlyossá kell tenni. Ezt a munkát a kormány az oktatási rendszer társadalmi igényeknek megfelelő átalakításának megkezdésével már elindította – emlékeztetett.
Halász János úgy fogalmazott: legjobbkor van a legjobb helyen az, aki a természettudományok oktatása érdekében kész áldozni. Ez a díj jól mutatja a jövő pozitív esélyeit mindazoknak, akik tanulásból és munkából kívánnak maguknak előnyt kovácsolni – hangsúlyozta.
Az a tudás, amit tanárainktól kapunk, egész életünkben elkísér minket – mondta, majd rámutatott: a pedagógusok munkája nagyon összetett, ők mégis megoldják feladatukat, szárnyakat adva ezzel diákjaiknak. Kívánom, hogy a magyar szürkeállomány a jövőben is gazdagítsa a világot, a tudományokat – húzta alá az államtitkár.
Charlotte Karlsson, az Ericsson Magyarország K+F Központ vezetője kiemelte: a 15 ezer évre visszanyúló számolás-tudásunk, és azt a következő generációknak továbbadó tanáraink nélkül még mindig kőkorszaki szinten élnénk. A díjazottakhoz fordulva úgy fogalmazott: Önök olyan pedagógusok, akik diákjaikat bevezetik a fizika és a matematika világába, és ott utat mutatnak diákjaiknak – tette hozzá.
Karin Olofsdotter, Svédország magyarországi nagykövete leszögezte, a tanárok csoportja talán legfontosabb csoportja a társadalomnak: munkájuk nélkül nincs gazdasági jövő, nincs fejlődés. A számok hatalma, a matematika nélkül az emberek elnémulnának – nem csak társas kapcsolataikban, hanem irodalomban, zenében, politikában egyaránt – mutatott rá.
Háttér
Az Ericsson Magyarország Kutatás-Fejlesztési Igazgatósága 1999-ben alapította az Ericsson-díjat. A díj alapításának célja, hogy támogassa és erősítse a magyarországi matematikai és természettudományos alapképzés világviszonylatban is kiemelkedő színvonalát, igényességét.
(kormany.hu)