Ahogyan eddig, úgy a jövőben is minden jogszabályban rögzített egyeztetési kötelezettségének eleget tesz az Oktatásért Felelős Államtitkárság az új közoktatási törvény készítése során. Ezen túlmenően az államtitkárság több ízben konzultált a szakmai és érdekvédelmi képviseletekkel, továbbá különböző csatornákon keresztül az intézményvezetők és a pedagógusok véleményét is kikéri.
A 2010. december 3-án nyilvánosságra hozott közoktatási törvény koncepciójáról minden pedagógus és szervezet véleményt mondhatott. Éltek is a lehetőséggel: 560 észrevétel érkezett több mint 5000 oldal terjedelemben, amelyeket az államtitkárság felhasznált a koncepció későbbi munkálatai során.
A Közoktatás-politikai Tanáccsal május 3-án immáron harmadszor folytatott hosszú egyeztetést. E testületnek a szakszervezetek is tagjai: a legutóbbi ülésen a mai közlemény kiadói maguk is részt vettek.
Az államtitkárság azt vizsgálja, lehet-e és ha igen, milyen módon lehetséges új alapokra helyezni a pedagógusok munkaidejének meghatározását és bérrendszerét. A Közoktatás-politikai Tanács május 3-i ülésén ehhez kérte a szakmai partnerek, köztük a szakszervezetek javaslatait. A tartalmas eszmecserét és a kilátásba helyezett további egyeztetéseket a Tanács oldalai örömmel üdvözölték. Nem vitatva a szakszervezetek eme jogát, az államtitkárság szerint érthetetlen, miért kell ilyen előzmények után sztrájkbizottságot életre hívni.
Megjegyezzük még, hogy a hivatását tisztességgel végző tanítók és tanárok nagy többsége eddig is bent töltött az iskolában legalább napi 6,5 órát. A munkaidő nem azonos a kötelezően megtartandó órákkal; e kettő összemosása félrevezető csúsztatás.
Az iskoláknak szétküldött kérdőívekre adott igazgatói válaszokat az államtitkárság hitelesnek tartja, mivel az az Oktatási Hivatal rendszerén jutott el az igazgatókhoz. Az igazgatók maguk is pedagógusok, továbbá a demokratikus intézményvezetés gyakorlatához hozzászokott vezetők ritkán mondanak véleményt a tanári kar megkérdezése nélkül. A szakszervezetek által kezdeményezett felmérés adatainak hitelességét előre megkérdőjelezi a PSZ honlapján közzétett kísérő levélnek a válaszokat nyilvánvalóan befolyásoló tartalma, valamint az a tény, hogy mindkét oldalon a kérdőívekre nemcsak pedagógusok adhatnak választ.
A PSZ honlapjára más-más gépről PDSZ honlapjára pedig különböző e-mail címekről egy személy akárhányszor küldhet választ.
(Oktatásért Felelős Államtitkárság, kormany.hu)