Egyedülálló hazai oktatásfejlesztési projekt indult útjára GEOMATECH néven. A magyar módszerrel és nemzetközi együttműködéssel megvalósuló oktatásfejlesztési kezdeményezés célja, hogy a hazai diákok megszeressék a matematikát, valamint a természettudományos tárgyakat.
Az országos, kiemelt közoktatási projekt nyitórendezvényén a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán Dr. Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár elmondta: a köznevelés megújításának fontos eleme a matematikai és a természettudományos tárgyak népszerűsítése, megkedveltetése a diákokkal.
Egyedülálló oktatásfejlesztési projekt indult útjára a BKF Kommunikációs Alapítvány, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, valamint a GeoGebra Nonprofit Kft. kezdeményezésében. Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló, GEOMATECH névre hallgató kezdeményezés hosszú távú célja, hogy a közoktatásban résztvevő diákok megszeressék a matematikát és a természettudományos tárgyakat, ezáltal nagyobb arányban tanuljanak tovább ezeken a területeken. A projekt nyitórendezvényén Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár elmondta: „A köznevelés megújításának fontos eleme a matematikai és a természettudományos tárgyak népszerűsítése, megkedveltetése a diákokkal. Ezen területekről a munkaerőpiacra áramló szakemberek a gazdasági életet erősítik.” Hozzátette: „A program által támogatott korszerű, a felülvizsgált Nemzeti alaptantervhez illeszkedő matematikai és természettudományos digitális tananyagfejlesztés és pedagógusok képzése kiemelten fontos terület.”
„A GEOMATECH projektben az elkészült tananyagok oktatására több ezer általános és középiskolai pedagógust tervezünk kiképezni, továbbá az oktatási anyagokhoz ingyenes online hozzáférést biztosítunk valamennyi érdeklődő számára” – mondta el Mészáros László, a BKF Kommunikációs Alapítvány kuratóriumának elnöke, a projekt menedzsere. A programban dolgozó hazai és nemzetközi szakemberek a Nemzeti alaptanterv elvárásainak is megfelelő digitális tananyagokat a világ egyik legismertebb matematikai-természettudományos szoftvere, a GeoGebra segítségével jelenítik meg. A GeoGebra nemcsak egy szoftver, amely az elvont matematikai és természettudományos feladatok láthatóvá tétele révén nyújt segítséget, hanem a pedagógusok ezreit világszerte tömörítő nemzetközi közösség is. Ennek a közösségnek az erejére és szakértelmére is támaszkodnak a GEOMATECH projekt megvalósításában közreműködő szakemberek, hiszen többek között a Cambridge-i Egyetem és a linzi Nemzetközi GeoGebra Intézet is együttműködik a projekt módszertani megalapozásában, a jó gyakorlatok megosztásában és az eredmények terjesztésében.
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola az elsők között ismerte fel az élményszerű oktatás jelentőségét, és kiemelt hangsúlyt fektetett arra, hogy hallgatói számára gyakorlatorientált, valós élethelyzetekhez kötődő, a kreatív gondolkodást fejlesztő módszereket alkalmazó képzéseket nyújtson – ezt a törekvést segítette az országban az elsők között alapított GeoGebra Intézet is.
(Köznevelésért Felelős Államtitkárság)