A tapasztalatok azt igazolják, hogy az oktatásirányítás jól mérte fel a társadalmi igényeket, amikor megteremtette az általános iskolai délutáni foglalkozások feltételeit. Azok a családok, amelyekben mind a két szülő dolgozik, nehezen tudják megoldani gyermekeik délutáni felügyeletét, számukra nagy segítséget jelent, ha az iskola változatos szakköri foglalkozásokat és tanulási programokat biztosít a diákoknak.
A 2011-es köznevelési törvény az iskolák kötelező feladatává tette a délutáni programok megszervezését. Az első három hónap tapasztalatairól Hoffmann Rózsa, köznevelésért felelős államtitkár, Emődiné Csapó Barbara, a Magyar Szülői Közösségek Egyesületének elnöke és a Gádornyi Géza Általános Iskola igazgatója, Homolay Károly számolt be.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ országos felmérésének adatai szerint a családok örömmel fogadták az intézkedést. A számok egyértelműen láttatják, hogy a diákok növekvő arányban vesznek részt a programokon. Az alsó tagozaton – az iskolaotthonos létszámon felül – a gyerekek 73 százaléka mindennap, további 10 százaléka pedig a hét egyes napjain veszi igénybe a délutáni foglalkozásokat. A helyi viszonyok és a szülők elvárásainak ismeretében sokféle, a tanulók képességeinek kibontakozását segítő, élményt nyújtó együttlétre nyílik lehetőség.
(Köznevelésért Felelős Államtitkárság)