Hoffmann Rózsa, az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára az „Együtt a jó iskoláért” országjáró körútjának szegedi állomásán hangsúlyozta: a legfőbb cél a biztonságos és igazságos, minden gyermek számára hozzáférhető, magas színvonalú iskolarendszer megteremtése.
A városháza előtt az államtitkárt a Középiskolai Hálózat néhány aktivistája várta, és egyeztetést kérő levelet, valamint egy szál fehér rózsát adott át neki. Hoffmann Rózsa elbeszélgetve a diákokkal, azt kérte tőlük, fogalmazzák meg konkrét elképzeléseiket és juttassák el hozzá.
A közoktatási fórumnak helyet adó Rókusi Általános Iskolában Hoffmann Rózsa megkoszorúzta Klebelsberg Kunó egykori oktatási miniszter emléktábláját, majd mintegy háromszáz pedagógus, köztük tankerületi vezetők előtt a közoktatási rendszer átalakításának eddigi tapasztalatairól és a még hátralevő feladatokról beszélt.
„A szellemi javakhoz való egyenlő hozzáférést csak az állam teremtheti meg, a régi rendszerben főként a lokális érdekek érvényesültek. Ezért is volt fontos az állami átvétel” – jelentette ki az államtitkár. Az államtitkár felmérésekre hivatkozott, amelyek egyértelműen bizonyítják, hogy az elmúlt évtizedben romlott a magyar iskolarendszer teljesítménye. A riasztó adatok változtatásért kiáltottak, a fiataloknak használható tudást kell szerezniük.
A köznevelési rendszer megújításával a kormány megbízhatóbb, jobb, kiszámíthatóbb oktatási rendszert teremt. Az elmúlt egy évben az oktatásirányítás több mint negyven jogszabályt alkotott, amelyek ésszerűbbé teszik az eddigi rendszert. Hangsúlyozta: eddigi tapasztalatai alapján nyugodt lélekkel kijelentheti, e rendben zajlik az iskolák fenntartói feladatainak állami átvétele.
Szegedi tapasztalatairól elmondta, hogy polgármesterek, tankerületi igazgatók és képviselők példásan együttműködve mindent megtesznek azért, hogy az oktatás zökkenőmentesen történjen az iskolákban. Az államtitkár elmondta, hogy a szeptemberben bevezetésre kerülő tanfelügyeleti rendszer célja, hogy biztosítsa a köznevelési rendszer egységesen magas színvonalát és minőségét. A tanfelügyelők a pedagógusok közül kerülnek ki, így olyan emberek végzik majd ezt a feladatot, akik kiválóan ismerik az iskolák világát.
(MTI, szegedma.hu, EMMI Oktatásért Felelős Államtitkárság)