Az elmúlt két esztendőben a kormány olyan intézkedések sorát fogadta el, melyek hosszú távon biztosítják az iskolákban a nyugodt munka feltételeit. A pedagógus-életpályamodell elfogadásával évtizedes adósságot pótolt, az új szabályozás visszaadja a pedagógushivatás rangját, anyagi és erkölcsi megbecsültségét.

Az iskolák fenntartói jogának átvételével biztosítja minden gyermek számára, hogy jó iskolába járhasson. Eddig a jobb gazdasági helyzetben lévő önkormányzatok iskoláiban különórák és sportolási lehetőség is járt diákoknak, a szegényebb településeken pedig olykor fűtés sem volt a tantermekben. Ezt az igazságtalanságot csak az állam tudja kiegyenlíteni.
Magyarország köznevelési rendszerének megújításában minden hivatását szerető, munkáját elkötelezettséggel és magas színvonalon végző pedagógusra számít az Emberi Erőforrások Minisztériuma.

A tanító- és tanártársadalom képviseletére – három és fél ezres taglétszámmal – felhatalmazással nem bíró PDSZ elbocsátásokról és összeomlásról szóló kijelentései hamisak, azokat semmilyen tény nem támasztja alá. A felelőtlen állítások, csak negatív hangulatkeltésre alkalmas rémhírek, melyekről egyeztetni nem lehet.

A Nemzeti köznevelésről szóló törvény egyértelműen rögzíti, hogy az osztály- és csoportszámok és az intézmény egyéb feladatai, speciális jellege alapján hány pedagógusra van szükség. Bár az egyre csökkenő gyereklétszám miatt kevesebb pedagógusra lesz szükség a jövőben, a  helyzetet az EMMI Oktatásért Felelős Államtitkársága a nyugállományba vonulók státusának be nem töltésével kívánja megoldani, nem pedig elbocsátásokkal.

(Oktatásért Felelős Államtitkárság)