A köznevelés megújításának fontos eleme a tanfelügyelet – külső szakmai ellenőrzés – és a minősítési eljárások bevezetése – hangsúlyozta Dr. Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár a pedagógusok minősítési rendszeréről és a tanfelügyeltről tartott sajtótájékoztatón 2013. december 13-án, Budapesten. Az államtitkár elmondta, mindkét intézkedés a pedagógiai munka minőségét, a tanítás eredményességét, ezáltal a gyermekek, a családok, az ország javát szolgálja.

Az államtitkár elmondta, mindkét intézkedés a pedagógiai munka minőségét, a tanítás eredményességét, ezáltal a gyermekek, a családok, az ország javát szolgálja.

Az európai gyakorlat egyértelműen azt mutatja, hogy a köznevelés nem működhet jól külső szakmai ellenőrzés nélkül. A pedagógusok, intézményvezetők, az intézmények munkájának egységes szempontok alapján zajló, átlátható értékelésével a kormány közel harminc éves hiányosságot pótol. A tanfelügyelet bevezetését a felmérések szerint a társadalom közel 90 százaléka támogatja.

Fotó: Kovács Attila, MTIJó iskola csakis hivatásukat magas színvonalon művelő pedagógusokkal működhet. A nagyobb anyagi megbecsültséget biztosító, átlagosan 34 százalékos szeptemberi béremelést követően 2014-ben a minősítési rendszer elindulása a nagyobb szakmai tudást, a teljesítményt díjazza az egyes kategóriákhoz társított magasabb fizetésekkel.

Az Oktatási Hivatal szakértői csoportja kidolgozta a tanfelügyelet – pedagógiai-szakmai ellenőrzés – valamint pedagógusminősítés standardjait, és az intézményvezetők, a pedagógusok, az ellenőrzésben részt vevő szakértők munkáját megkönnyítő, a pedagógiai-szakmai ellenőrzéssel kapcsolatos kérdéseket megválaszoló, hiteles tájékoztatást adó összefoglalókat készített.

Fotó: Kovács Attila, MTI

Az Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez, valamint Az Országos tanfelügyelet – Kézikönyv általános iskolák számára címmel közzétett kiadvány az Oktatási Hivatal honlapján (www.oktatas.hu) érhető el.

(Köznevelésért Felelős Államtitkárság)