Az Európai Unió oktatásért felelős minisztereinek informális ülését 2012. október 4-5-én rendezték Nicosiában. Magyarországot az ülésen Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár és Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár képviselte.Közlemény.
A találkozón az alábbi két téma volt napirenden.
1) A válságból való sikeres kilábalás: az oktatás szerepe az Európa 2020 stratégia végrehajtásában.
Hoffmann Rózsa felszólalásában jelezte, hogy a Magyar Kormány az oktatás és képzés terén átfogó, új törvényeket készített, amelyeknek egyik fontos célja a hatékonyság növelése. Az új törvények az „Oktatás és képzés 2020” uniós célkitűzésekkel is összhangban vannak. Magyarország üdvözölte továbbá, hogy az utóbbi időben sikerült az oktatási miniszterek szerepét megerősíteni az Európa 2020 Stratégiához kapcsolódó folyamatokban, amelyhez a 2011 első félévében a soros magyar elnökség is hozzájárult.
2) Szövegértési készséget mindenkinek: kulcs a méltányosabb oktatáshoz.
Az EU szövegértési készségekkel foglalkozó magas szintű szakértői csoportja jelentést készített, amely a szövegértés minden európai országot sújtó válságára hívja fel a figyelmet. A magyar szempontból is kiemelten kezelt kérdés kapcsán Gloviczki Zoltán felszólásában vázolta, hogy a jelentésben foglaltak közül mely elemeket helyezzük a helyi és európai szintű akciótervek középpontjába. A legfontosabb tényezők, mint az írást, olvasást tanító pedagógusok munkájának eredményessége, a koherens, szövegértést támogató tantervek, a pedagógiai értékelési rendszerek, vagy a társadalmi-gazdasági szakadék csökkentése külön is kiemelte a helyettes államtitkár. Röviden ismertette a fenti célok érdekében tett nemzeti erőfeszítéseket is.
Az Európai Unió Tanácsának soros elnökségét ellátó Ciprus célkitűzése mindkét témában tanácsi következtetések elfogadása az Európai Unió Oktatás, Ifjúság, Kultúra, Sport (OIKS) Tanácsának novemberi ülésén.
(Emmi, Oktatásért Felelős Államtitkárság)