Együttes ülést tartott az Országos Köznevelési Tanács (OKNT) és az Országos Kisebbségi Bizottság (OKB) június 9-én. A megbeszélést Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár hívta össze, aki a közoktatás fejlesztés aktuális kérdéseiről tájékoztatta a döntés-előkészítő, véleményező és javaslattevő országos szakértői szervezet, valamint az önkormányzatok delegálta kisebbségi bizottság tagjait.
Az ülésen az OKNT huszonhárom tagja közül tizenöten vettek részt, valamint az OKB tizenhárom, a Tankönyv és Taneszköz Bizottság három tagja, de a téma jelentőségére való tekintettel külső szakmai szervezetek is képviseltették magukat.
Az államtitkár elsősorban arról tájékoztatta a résztvevőket, hogy a közoktatási törvény december 3-án közzétett koncepciójában milyen változtatások történtek. Mint mondta, azóta számtalan fórumon vitatták meg az anyagot, melyhez közel 5000 oldalnyi észrevétel, javaslat érkezett, ezeket folyamatosan dolgozzák fel és építik be a készülő tervezetbe az államtitkárság szakemberei. Egyik változás, hogy a pedagógus életpálya-modell beépült a közoktatási törvény koncepciójába, ez a garancia arra, hogy a törvény változásával hosszú távon a pedagógustársadalomnak méltó munkakörülményeket és jövedelmet biztosítsunk. A jövőben nagyobb szerepet vállal az intézmények fenntartásában az állam, s változik a pedagógusok bérezése is, a kötelező óraszám helyett az iskolában töltendő kötelező munkaidőt veszik alapul a jelenleginél magasabb bérek megállapításánál.
A tanácskozás résztvevői számos kérdést tettek fel a koncepció részleteivel kapcsolatban, és több hasznos javaslatot fogalmaztak meg annak érdekében, hogy a törvény valóban hosszú távon biztosítsa az oktatás színvonalának, a pedagógusok életkörülményeinek javítását. Hoffmann Rózsa elmondta: az Országos Köznevelési Tanács és az Országos Kisebbségi Bizottság is megkapja a tervezet új változatát, amikor a kormány kialakította a sarkalatos kérdésekben egysége álláspontját.
(Oktatásért Felelős Államtitkárság, kormany.hu)