A kormány 1,1 milliárd forint kiegészítő támogatást nyújt a Magyar Állami Operaháznak az Erkel Színház megnyitásához szükséges létszámbővítésre, az Erkel Színház működtetésére és szakmai programjai megvalósítására jelentette be Hammerstein Judit, az EMMI kultúráért felelős helyettes államtitkára az Operaház mai évadnyitó társulati ülésén.
A Magyar Állami Operaház modernizációjának utolsó szervezeti lépéseihez érkezett el, amikor a fenntartó minisztériumnak jóváhagyásra nyújtotta be új szervezeti és működési szabályzatát, mely a vezetői struktúra átalakítása mellett alkalmazkodik az Erkel Színház újranyitásához és üzemeltetéséhez kapcsolódó megnövekedett feladatokhoz. Az EMMI képviseletében Hammerstein Judit kultúrpolitikáért felelős helyettes államtitkár bejelentette: a 2013-as évre 1,1 milliárd forint plusztámogatást kap az intézmény, amely beépül az Opera költségvetési forrásai közé.
A minisztérium által elfogadott, és 2013. szeptember 5-én hatályba lépett új SZMSZ-nek megfelelően átalakított menedzsmentben a főigazgató-helyettesi feladatokat a vonatkozó pályázat eredményes lezárásig dr. Főző Virág látja el. Halász Péter karmesterrel a főzeneigazgatói teendők megbízotti ellátására 2013. augusztus 23-tól a sikeres pályázat lefolytatásáig, de legfeljebb egy évre szóló megállapodást kötött az Opera.
Az új vezetői struktúrában bevezetésre kerülő művészeti igazgatói feladatkört, valamint az ügyvezető igazgatói feladatkört – csakúgy, mint a megváltozott struktúrájú és feladatú magasabb vezetői, illetve vezetői munkaköröket – megpályáztatja az Opera. Az átmeneti időszakban a műszaki igazgatói feladatokat megbízottként Mozsár István látja el.
A korábbi, eredményes pályázatokat követően 2013. július 1-től 5 év határozott időre Solymosi Tamást – miniszteri jóváhagyással – a balettigazgatói feladatok, dr. Turkovics Monikát a marketing- és kommunikációs igazgatói feladatok, Simon Bélát 2013. augusztus 1-től a zenekari-igazgatói feladatok ellátásával bízta meg Ókovács Szilveszter főigazgató.
A Magyar Állami Operaház, mint hazánk legnagyobb kulturális intézménye ősztől – a rendszeresen fellépő művészeket, közreműködő partnereket is ideértve – mintegy 1200 dolgozó, művész és partner munkáját igényli.
A főigazgató alatti szinten 7 igazgató (főigazgató helyettes /ügyvezető igazgató/; gazdasági igazgató; főzeneigazgató; balettigazgató; művészeti igazgató; műszaki igazgató; marketing- és kommunikációs igazgató) irányítja a következő öt évben annak az évi közel 700 programnak a végrehajtását, amely mellett az Opera új Műhely- és Próbacentrumának felépítése, és az Andrássy úti épület részleges felújítása is napirenden lesz. Valamennyi érintett státusz betöltésének feltétele a sikeres és eredményes pályázat lefolytatása.
(MTI/EMMI)