Egyetlen színjátéktípus sem épült be olyan szervesen a magyar színházi életbe, mint az operett műfaja, így magától értetődőnek tűnik, hogy hivatalos ünnepe is van 2002 óta: október 24., Lehár Ferenc halálának és Kálmán Imre születésének egybeeső dátuma – mondta Hammerstein Judit kultúráért felelős helyettes államtitkár a Budapesti Operettszínházban ma este tartott gálaesten.

„A magyar kormány már régóta nemzeti intézménynek tekinti a Budapesti Operettszínházat, ezért is tárgyal a fővárossal a színház állami fenntartásba vételéről. Jó hír, hogy a hungarikumokról döntő bizottság szeptember 24-i ülésén a magyar operett műfaját, mint nemzeti értéket besorolta a Magyar Értéktárba, így a műfaj immár hivatalosan is hungarikumnak tekinthető” – jelentette ki Hammerstein Judit.

Fotó: Budapesti Operettszínház

A magyar operett ünnepén immár hagyományosan nívódíjjal jutalmazzák az Operettszínház elmúlt évadban legjobban teljesítő művészeit. Az Évad Operettszínésze Bordás Barbara a klasszikus operettek primadonna szerepeiben, különös tekintettel a Marica grófnő címszerepében nyújtott teljesítményéért. Szulák Andrea a Ghost című musical Oda Mae szerepében nyújtott alakításáért Az Évad Musicalszínésze kitüntetést kapta. Az Évad Legígéretesebb Ifjú Művésze, Brasch Bence Marsallbot-díjat vehetett át a Ghost és az Ördögölő Józsiás karakterszerepeiben nyújtott teljesítményéért. A Musica Hungarica Kiadó Életműdíját Bede-Fazekas Csaba, a győri Nemzeti Színház művésze kapta, a Bársony Rózsi-emlékgyűrűt pedig Dancs Annamari a szubrett-szerepekben nyújtott teljesítményéért.

Fotó: Budapesti Operettszínház

Kerényi Miklós Gábor, a Budapesti Operettszínház főigazgatója nagydíjat adományozott Kálmán Yvonne-nak, Kálmán Imre leányának, a zeneszerző életművének gondozásáért és folyamatos becsben tartásáért.

(EMMI, Kultúráért Felelős Államtitkárság)