Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárának és Láng Zsolt, a II. kerület polgármesterének szimbolikus közreműködésével megkezdődött a Margit körúti volt Ipari Minisztérium bontása csütörtökön.
Varga Mihály hangsúlyozta: a kormány határozata után egy évvel kezdődik meg a munka, de közben rendezni kellett az épület és a telek tulajdonjogát, és meg kellett tervezni az irodaház bontását.
A bontást követően megnyílik az a szélcsatorna, amely a Duna felé kitisztítja a környéket - tette hozzá a miniszter, kiemelve: egyelőre nem lesz útlezárás a bontás miatt.
A bontást a Swietelsky végzi.
Halmai Zoltán, a beruházást végző Millenáris Széllkapu Nonprofit Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta, hogy először kibontják a homlokzatból az alumínium függönyfalakat, a belső nyílászárókat és az elektromos vezetékeket. Az épület mögött már ott állnak a szelektív gyűjtő konténerek.
Amikor már csak a csupasz vasbeton szerkezet marad, akkor azt egy speciális harapó géppel bontják el. A vasbetont nem a helyszínen darálják össze, hanem a lerakóhelyen - tette hozzá az ügyvezető.
A bontás júniusi befejezése után még két használaton kívüli épület marad a területen, ahol közparkot alakítanak ki. Mint Varga Mihály korábban elmondta, a volt gyári csarnok és az úgynevezett melegpörgető épületének hasznosítására sok jó megoldás érkezett a Széllkapu ötletpályázatra, és az építészek ezekről még nem döntöttek.
A Millenáris Széllkapu Nonprofit Kft. 2014 januárjában írt ki ötletpályázatot a Margit körút, Kis Rókus utca, Fény utca és a Mammut II. bevásárlóközpont által határolt terület rehabilitációjára. A lebontás előtt álló épület helyén létesítendő közpark funkcióira vonatkozó elképzeléseit bárki beküldhette, a civilek és az építészek külön kategóriában versenyeztek.
A kiírásra több mint 200 pályamű érkezett a február 24-i határidőig, amelyből 23-at díjazott a zsűri. Incze Zsolt, a Millenáris park vezetője a díjátadón úgy fogalmazott: "a legjobb pályázatokból összeállított, lehető legszélesebb merítést próbáljuk továbbgondolásra javasolni a későbbi építészeti tervpályázat kiírásakor".
(MTI)